Tema Kerja Kursus Rekacipta 2012

Salam semua.
Pada mesyuarat Pentaksiran Berasaskan Sekolah bagi subjek Rekacipta, berikut merupakan antara tema bagi SPM 2012, iaitu

a. Penyukatan: tumpu kepada kepenggunaan harian
b. Pemanasan : tumpu kepada makanan
c. Pengeringan : tumpu pada pertanian

Sekiranya ada sebarang perubahan tajuk akan dimaklumkan kepada semua.
Bagi Kelas Rekacipta 4t3, ianya telah dimaklumkan.Murid-murid sekarang ini tengah mula membuat penyataan masalah, dan harap ianya dapat diselesaikan dan dibuat dengan teliti dan teratur..
Bagi calon SPM 2011, sekarang ini mereka tengah sibuk menyiapkan folio dan artifak masing-masing yang akan dinilai pada awal Julai 2011 ini. Diharapkan calon-calon dapat membuat yang terbaik untuk subjek ini.
Selamat Maju jaya kepada semua murid-murid Rekacipta SMK Ghafar Baba

16 responses to this post.

  1. KENA PRINT OUT UNTUK CIKGU SYAHIDAH

    Balas

  2. HIIIIIIIII,THANK YOU VERY MUCH TEACHER AND I VERY GLAD N HAPPY WITH U

    Balas

  3. Posted by Ayu on 09/07/2011 at 3:39 pm

    btuL ka nhe ?

    Balas

  4. Posted by hafiz on 18/07/2011 at 4:52 pm

    slmat sjhtra kpd ckgu yg brkenaan..di antara tema2 yg brikut yg mna lbih mudah untk di buat??

    Balas

    • Salam…
      Tema itu bergantung kepada kemampuan awak. bagi saya, saya banyak menyarankan murid saya membuat tema pemanasan dan pengeringan. Ini kerana tema tersebut mudah untuk dibuat berbanding tema penyukatan. Tema penyukatan awak kene memastikan yang disukat itu betul2 tepat dan jitu. saya ada membalas komen2 lain mengenai tema RC 2012 untuk kita kongsi bersama.

      Balas

  5. Posted by farana on 27/08/2011 at 4:11 pm

    La0 kat sklh syA kebanYakkaN memiLih tema pemAnaSan n penGeringAn jaDi tePakSalaH sYa n KawN2 ambiL tEma PenYuKatAn biaR p0n suSah mcM mana tpI dLm berkuMplan harus memBerI keRjaSama . . . . . .
    hehehehe

    Balas

  6. sy asha from smk kahang kluang johor .
    sy nk tahu antra semua tema2 yg ad .
    Yg mna paling mudah utk sy buat ?

    Balas

  7. Posted by sophea on 10/09/2011 at 12:30 pm

    kenape susah sangat.macam reka cipta tahap saintis

    Balas

  8. salam…
    saya salah satu murid yg mngambil reka cipta,,
    salam masa cuti inie saya masih x tenang memikirkn pasal rc,,
    ble ka saya buat pngeringan tentang ubi ???
    saya tkut keluar tajuk ..??

    Balas

    • salam..boleh saje..tapi kamu kene fikirkan kaedah yang bersesuaian..
      macam salah seorang murid saya..saya cadangkan gune kaedah hamparan atau bentang.

      Balas

  9. Posted by mega abba on 15/01/2012 at 9:27 am

    salam…
    sy dri skolah ahmad boestamam…
    sy pn tgh runsing memikirkan bnd ap y blh d’pnskn?
    dan mesin ap??????

    Balas

  10. Posted by crazy_kpop on 01/02/2012 at 9:08 pm

    salam, ..
    jika sye memilih tema pngeringan, . .
    bolehkah saya buat spt pngeringan ikan atau s0t0ng kering ??
    kalau tak boleh, .berikan sdikit idea ??

    Balas

  11. Bukan ada lagi satu ke ? Pencahayaan ??

    Balas

  12. Posted by ave on 22/03/2012 at 3:30 pm

    apa2 pun bole bh asalkan berkaitan dgn tema kw tu . . .

    Balas

  13. salam,,,,kta org punya dh hampir siap,,,,

    Balas

  14. Posted by miul on 01/04/2012 at 6:59 pm

    saya nak buat pengeringan tentang padi. boleh tak? takut keluar tajuk.

    Balas

Tinggalkan Jawapan

